De ce este bine sa consumam masline?

Masline, Sanatate

Maslinele ofera o serie de beneficii pentru sanatate. Ele sunt bogate infier, vitamina E, cupru si sunt o sursa excelenta de fibre. In ceea ce priveste nivelul de grasime, este adevarat ca maslinele contin grasimi, dar aceste sunt monosaturate, deci sanatoase, reducand riscul de ateroscleroza si crescand nivelul HDL (colesterol bun). Prin continutul bogat in grasimi mononesaturate si vitamina E, maslinele au proprietati antiinflamatorii care vin in ajutorul celor care sunt afectati de osteoartrita, artrita reumatoida sau astm. De asemenea, vitamina E se dizolva in grasimi si este cunoscuta drept un antioxidant de nadejde pentru noi, ea incetinind imbatranirea si actionand in procesul de eliminare al apei din organism.

1. Maslinele protejeaza impotriva cancerului de colon, de san si de piele

Cercetatorii au reusit sa stabileasca o legatura directa intre consumul de masline si prevenirea cancerului, in special al celui la san.

2. Maslinele sunt benefice pentru inima si pentru afectiuni cardiovasculare

Uleiul de masline contine fenoli care au rolul de a controla functionalitatea colesterolului LDL (colesterolul ”rau”). Cantitatea mare de colesterol LDL din sange mareste stresul oxidativ, soldificandu-se pe peretii arterelor (ateroscleroza). Fenolii din masline scad nivelul presiunii arteriale, ceea ce rezulta si micsorarea plagii arteriale.
Utilizarea uleiului de masline este cunoscut pentru beneficiile impotriva bolii cardiovasculare. Datorita continutului de acizii mononesaturati, reduce colesterolul ”rau”.

3. Maslinele reduc inflamatiile

Daca simtiti dureri de spate, de burta sau de piept folositi ulei de masline. Cercetarile au recunoscut ca antioxidantii recunoscut sub denumirea de oleocantali actioneaza eficient impotriva durerii. Mai exact, uleiul de masline contine concentratii similare cu medicamente de ibuprofen care au rolul de a suprima moleculele Cox (cyclooxygenase) ”alungand” inflamatia si durerea.

4. Maslinele protejeaza impotriva ulcerelor

Persoanele care au o dieta bogata cu acid oleic (acid prezeet in uleiul de masline si un uleiul de arahide) nu sunt expusi riscului de a avea ulcer.
Initial, studiile au demonstrat ca uleiul extra-virgin de masline contine o substanta cu ”influenta”; actiunea bacericida calmeaza semnele infectiei cu Helicobacter pylori. Aceste rezultate sunt preconizate de uleiul de masline ca un agent chimioterapeutic pentru ulcer peptic si implicit cancer gastric.

5. Maslinele maresc concentratiile de fier

Maslinele contin o cantitate considerabila de fier. Fierul ajuta la contruirea enzimilor pentru a controla functionarea sistemului imunitar. La fel de benefic este si uleiul de masline, contine si el o cantitate semnificativa de fier.

6. Maslinele reduc nivelul de colesterol

Maslina este o sursa bogata de acizi grasi mononesaturati si polisaturati.
Acizii nesaturati sunt de obicei, grasimi bune pentru inima; acestea au rolul de a mentine o temperatura mica. Acizii gasi mononesaturati prezenti in masline pot micsoara nivelul de colesterol LDL si imbuntatesc colesterolul HDL (colesterolul ”bun”).
Impreuna cu acizii mononesaturati si cei polinesaturati, maslinele mai contin si acizi linoleici, un acid gras Omega-3 care este un antioxidant esential pentru: a micsora trigliceridele, reduce cheagurile de sange. stabilizeaza nivelul presiunii sangelui si modificarile neasteptate ale atacului de cord.

7. Maslinele dezvolta maduva spinarii si previne osteoporoza

Uleiul de masline se poate descrie ca fiind ”o grasime buna” si este in general favorizat fata de grasimile animale folosite in prepararea retetelor. Aceste grasimi au numeroase avantaje: au capacitatea de a marinivelul de calciu si implicit de a salva fragmentele osoase. Aceste tipuri de grasimi mononesaturate nu asigura maduvei dezvoltarea excesiva de grasime, ci transfera depozitele de calciu in oase.

8. Maslinele echilibreaza metabolismul

Dieta mediteraneana reprezinta o balanta echilibrata intre acizii grasi, mai exact intre Omega-3 si Omega-6. Numeroase studii au demonstrat ca persoanele care s-au abatut de la dieta sunt mai predispusi la afectiuni cardiovasculare. Dieta mediteraneana nu consta in alimente/retete specifice, ci se concentreaza pe alimente cu continuturi de acizi grasi Omega-3 (cerelale integrale, fructe si legume proaspete, peste, ulei de masline, usturoi si vin).

9. Maslinele in ingrijirea tenului

Uleiul de masline era folosit de egipteni, greci, fenicieni si bineinteles de romani. Maslinele si uleiul de masline contin vitamina E care este recunoscuta in restabilirea celulelor pielii si diminuarea ridurilor si a liniilor de expresie.
Acizii monosaturati din masline si din uleiul de masline combinate cu vitamina E reduc modificarile provocate de umflaturile pielii. Prin utilizarea uleiului de masline ca terapie de infrumusetare s-a observat: o piele radianta, elastica, precum si un par matasos si stralucitor.

10. Maslinele, ca terapie in artrita reumatoida

S-a constat ca persoanele care folosesc uleiul extra-virgin de masline in alimentatie au cu de doua ori mai putine sanse de a avea artrita reumatoita.

, , , , ,
Meniu